L'essencial

"Els seus deixebles de moment no ho van comprendre,
però quan Jesús fou glorificat,
van recordar que li havien fet allò
que l'Escriptura deia d'Ell "
Joan 12,16


A cop d'anys i de tradicions, que passen de pares a fills i de generació en generació, es van mantenint algunes formes, que desdibuixades del seu sentit original, acaben sent solament " icones folclòriques ".
Te algun sentit mantenir-les ?... la veritat és que no sé que contestar. Per una banda mai he descartat la possibilitat de que el sentit ocult, que rau en el ser de les coses, que un dia pugui treure el cap una micona i ser susceptible de coneixement i d'experiència. Però per altra, em sap tan de greu la supercificialitat i la ignorància !


Reivindico que tota superficialitat, per se, està íntimament lligada a una realitat profunda i reivindico tenir el coratge i la força de descobrir-ho!


Així doncs, viure en un mar de " icones folclòriques" o de tradicions desarraigades del seu origen, no descarto que potser sí que que  serveixi per alguna cosa. De fet  estic convençuda de que no hi ha res inútil, ni tan sols el mal. Però crec honestament que paga la pena submergirse i no tenir-ne prou amb la nostra societat líquida, on tot sura i res arrela, per tal de fer més bella la vida, més agraïda  i més autèntica.

Només en Déu reposa la meva ànima,
d'Ell em ve la salvació
Només Ell és la roca que em salva,
el castell on em trobo segur
Salm 62

Glòria Vendrell i Balaguer
Diumenge de Rams del 2012

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa