Petjades

 




Moltes vegades penso en com en som d'insignificants, penso fins on arriba la meva memòria històrica, segons el que em van explicar els meus avis i sobretot iaies, i m'adono que hi ha un sostre que no puc superar. I em pregunto "pot ser que tingui alguna rebesàvia o algun avantpassat qualsevol amb una història digna de conèixer?"; la història solament està escrita pels grans i per als  grans, les petites històries passen desapercebudes al món, quan poden ser importantíssimes  per als petits.  L'esdevenir del temps ho acaba esborrant tot... 

He pensat tot això avui, a la vista de les meves petjades a la sorra que un petit cop de mar esborrava com si res. És per això també que ha ressonat dins meu, i amb força significació, aquella sentida frase que fa temps que vaig fer meva" En una nit negra, sobre una roca negra, camina una formiga negra... Déu la veu i l'estima".

Glòria Vendrell Balaguer
juny 2026

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Pere

Un conte d'hivern

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Valle de Bujaruelo

Tolerancia i especificitat

NENS

?????