Petjades
Moltes vegades penso en com en som d'insignificants, penso fins on arriba la meva memòria històrica, segons el que em van explicar els meus avis i sobretot iaies, i m'adono que hi ha un sostre que no puc superar. I em pregunto "pot ser que tingui alguna rebesàvia o algun avantpassat qualsevol amb una història digna de conèixer?"; la història solament està escrita pels grans i per als grans, les petites històries passen desapercebudes al món, quan poden ser importantíssimes per als petits. L'esdevenir del temps ho acaba esborrant tot...
He pensat tot això avui, a la vista de les meves petjades a la sorra que un petit cop de mar esborrava com si res. És per això també que ha ressonat dins meu, i amb força significació, aquella sentida frase que fa temps que vaig fer meva" En una nit negra, sobre una roca negra, camina una formiga negra... Déu la veu i l'estima".
Glòria Vendrell Balaguer
juny 2026

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada