Llacs de Colomers


De nou a Colomers i de nou preciós, sense decebre. Preciós el camí des de Banys de Tredós, preciosa l'arribada al refugi, preciosa la vista del Tuc de Colomers, del Coll, de les Agulles, de la Creu, del Tuc de Ratera, del Sendrosa... preciosos els llacs Major, Redon, Cabidornats, Gargolhes, Manhèra, Cloto de baix i Cloto de dalt, el Mort i tots els altres. Preciosa l'aigua, preciós el sol, preciosa la pedra, preciosa la flor, preciosa la illeta on hem dinat, preciós tot, com tots aquests dies, una sobreabundància espectacular de natura que assossega i il·lumina la vida.

Aquesta zona lacustre que és una de les més grans concentracions d'aigua dels Pirineus, és un grandiós amfiteatre natural que es troba a la capçalera de la ribera de l'Aiguamòg, al SE de la Vall d'Aran  i dins del parc nacional d'Aigüestortes.

Quan arribàvem al llac Major, veient la paret que el separa de la part més baixa de la vall, he pensat en tantes coses que ens fan por  perquè no veiem que hi ha al darrere i que quan gosem passar-hi, encara que sigui  amb por, resulta que a l'altra banda s'obre un paisatge meravellós que no hauríem pogut imaginar. 

La muntanya sempre m'ensenya coses

Em fa descansar en prats deliciosos, em mena al repòs vora l’aigua, i allí em retorna. Em guia per camins segurs, per amor del seu nom. Ni que passi per la vall tenebrosa, no tinc por de cap mal. Perquè tu, Senyor, ets vora meu: la teva vara i el teu bastó  em donen confiança.  SALM 23









Glòria Vendrell Balaguer
Juliol 2021


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa