L’alumne i la llum


Etimològicament parlant, la paraula “alumne” significa “mancat de llum”. Doncs un dia d’aquests quan arribava a primera hora del matí a un dels instituts on treballo, veient la llum que s’imposava sobre els mòduls atrotinats, confesso que no solament vaig pensar en tants d’ells que necessiten clarificar el seu coneixement i encara més la seva vida, sinó també en tota la llum que rebo cada dia : saber qui sóc, conèixer els meus límits, les meves pors, les meves fortaleses, saber qui són ells, les seves pors , els seus límits, les seves fortaleses, saber en definitiva com és el món , saber on sóc i on som. 

És el que té la llum que  no és segregadora ni s’imposa, sinó, es que es mostra gratuïtament per a qui la vulgui.

M'agrada molt l'etimologia, és el que té, que dóna llum

Glòria  Vendrell  i Balaguer
Gener del 2020


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa