Reparar les forces



Quan el camí és llarg i difícil,cal aturar-se per descansar, beure aigua o menjar alguna cosa, per tal d'emprendre el camí amb forces renovades.

Recordo especialment un dia calorós d’agost, caminant des de “Cavallers”, fins el cim del Montardo. Vam caminar tot el dia, entre l’anada i la tornada. Cada paret que anàvem pujant, precisava després, el descans del cos i també de l’ànima: refrescar-se, seure, beure aigua, menjar quan calia i mirant enrere, contemplar el paisatge que ens envoltava : ara llacs, ara pedres, ara cims de punxa, ara isards, ara el cel o l’aigua... tan se val! ...Però sense reparar les forces, de tant en tant, no haguéssim assolit el cim del Montardo.

La vida nostra, orientada a una fita, també necessita d’aquests moments de “ reparament de forces.” Pel cristià, la font del descans està en la pregària i en els sagraments. D’aquí neixen tots els altres descansos.


Una dolça intimitat ens unia, ens trobàvem plegats a la casa de Déu. 
Salm 55,15

Caminaràs segur. El teu peu no ensopegarà; si descanses no t’alçaràs sobresaltat, dormiràs amb un son tranquil (…) perquè el Senyor estarà al teu costat i et guardarà de caure en el parany.
Prov. 3,23-24

El Senyor és el meu pastor: no em manca res. Em fa descansar en prats deliciosos, em mena al repòs vora l'aigua, Tu, Senyor, ets vora meu: la teva vara i el teu bastó em donen confiança. 
Salm 23

És ampla el lloc on fas reposar els meus peus.
Salm 31,9 b.

Fes que torni a sentir els crits de festa, que s'alegrin els ossos que havies fet pols! 
Salm 51,12

M'adormo en pau així que em fico al llit, perquè només tu, Senyor, em fas reposar segur.
Salm 4,9

Perquè, com en el foc es prova l'or, en la fornal de la humiliació són provats els escollits. En les malalties i en la pobresa, fes confiança a Déu.
Sir 2,5

Que a la fi hi trobaràs el repòs i es convertirà en la teva felicitat. 
Sir 6,28


Tingues pietat de la teva ciutat santa, de Jerusalem, el lloc del teu repòs. 
Sir 36,18

Jo sóc el pa de vida: qui ve a mi no passarà fam i qui creu en mi no tindrà mai set.
Jn 6,35


Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar. Accepteu el meu jou i feu-vos deixebles meus, que sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs, perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega, lleugera
Mt 11,28-30

Llavors va manar que la gent s'assegués a l'herba, prengué els cinc pans i els dos peixos, alçà els ulls al cel, digué la benedicció, partí els pans, els donà als seus deixebles, i ells els donaren a la gent. Tots en van menjar i quedaren saciats
Mt 14,19 

Glòria Vendrell i Balaguer

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa