El lament de la meva mare


La meva mare que té alzheimer, a la nit es desperta sovint demanant pel seu pare o per la seva mare, que evidentment fa anys i pams que van morir. A vegades és solament un murmuri, un sospir... però a vegades és un lament, un desconsol i no és gens fàcil tranquil·litzar-la.

Encara que la meva mare tingui les neurones trasbalsades, el que ella fa, en realitat és més rellevant del que pugui semblar a priori, i jo que soc de mena de rebuscar sentit a les coses, em vaig adonar que la seva demanda és també la meva i la de tota persona.

Necessito saber que la meva vida no és una casualitat, que no estic sola en el món, malgrat la meva gran família, necessito tenir la certesa que la vida m'ha estat donada, que res és absurd, necessito en definitiva un pare i una mare, però no la mama que està malalta d'alzheimer i el papa de cor feble i cansat, sinó que és una altra paternitat i maternitat transcendent la que necessito com a primera cosa, la que em dona seguretat, la que em comunica confiança, la que aporta il·lusió, fortalesa, sentit, esperança...

La meva mare no ho recorda, el seu cervell malgastat ara no sap si ho sap, però jo sé que hi ha Qui la vetlla, Qui està pendent del seu lament, ho sé perquè ella i ell sortosament m'ho han ensenyat. 

A vegades quan en la nit la sento gemegar, per dins li dic que no es preocupi, que el Pare i la Mare són a prop sempre, que no han marxat, que mai ho faran.

Gloria Vendrell Balaguer

octubre 2024


Comentaris

  1. Precioso escrito y preciosa familia

    ResponElimina
  2. Ho sentim molt Gloria.
    Sempre estarem agraits amb tu i molta sort per la teva mare.
    Oliver Fidel

    ResponElimina
  3. Ho sento molt Gloria, soc la persona més orgullosa del món, per tindre a aquesta dona com a professora de religió, t'estimo Gloria.

    De part de l'Unai💔💔

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa