Realitat invisible




En una nit estrellada gairebé no veiem res, però a poc a poc, van apareixent davant dels nostres ulls, espurnes de llum provinents dels estels, que fins fa uns moments ens eren invisibles

De joveneta, una nit de campaments, al costat del pantà de Terradets al Montsec, havíem fet bivac. No podia dormir dins el paller on estava la resta del grup. Vaig sortir fora i em vaig estirar sobre el sac. Tot era fosc, menys el cel. Amb els ulls fixos a dalt , em vaig adonar de que de mica en mica, el cel s’anava omplint d’estrelles, cada cop més menudes... a poc a poc tot era un estel de llum. Abans també hi eren, però jo no les podia veure. Se’m van anar revelant lentament , en el misteri de la nit. Va ser un espectacle inoblidable.

Amb els ulls de la fe podem arribar a contemplar secrets que no coneixíem, realitats que ignoràvem i misteris insondables, que la nostra visió escapçada, per tants i tants obstacles materialistes, no havia pogut ni endevinar.

Jo només et coneixia d'oïda, però ara t'he vist amb els meus ulls. 
Job 42,5

Senyor, has penetrat els meus secrets i em coneixes, tu saps quan m'assec i quan m'aixeco; descobreixes de lluny estant els meus propòsits, saps prou bé si camino o si reposo, et són coneguts tots els meus passos. Encara no tinc als llavis la paraula, que tu, Senyor, ja la veus pronunciada. M'estrenys a banda i banda, has posat damunt meu la teva mà. No puc abastar un saber tan admirable; és tan elevat que no el puc entendre. 
Salm 139,1-6 

El cel parla de la glòria de Déu, l'estelada anuncia el que han fet les seves mans.
Salm 19,2

T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i entesos. Sí, Pare, així t'ha plagut de fer-ho.
Llc 10, 

Glòria Vendrell i Balaguer

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa