" Contemplar Crist "


" Contemplad a Jesucristo. No ideas abstractas que secan la cabeza "
PAPA FRANCESC

Em vaig quedar enganxada a aquestes paraules pronunciades pel papa Francesc , precisament el dia de Sant Francesc, a Assís.

Trobo que és una frase trencadora i plena de sentit, precisament en la nostra època que ha posat la raó per sobre de tot. Nosaltres que passem pel sedàs de la ciència tota cosa, per tal de poder-la donar per bona, no deixa de resultar-me del tot interessant pensar en el què vol dir.

Lluny de trobar respostes encertades cent per cent ( no ho pretenc), m’aproximo amb respecte a la frase pronunciada pel papa Francesc, amb la intenció de que sigui ella mateixa la font d’inspiració...

He pensat moltes coses, he cregut trobar moltes imatges... havia decidit fer un escrit sobre tot el que volia dir “ contemplar Crist”... 

Però m’ha passat que després d’aproximar-m’hi, de pensar-hi i de donar-hi voltes, m’he adonat gratament de que fent això, m’allunyo del que va dir el Papa, perquè volent donar explicació del que no en té, no deixo de fer altra cosa que “ voler donar idees abstractes que m’assequen el cap”.

Serà millor que me n’oblidi del que pretenia. El Papa tenia raó, perquè en arribar a aquesta conclusió, la meva ment trobo que està més reposada i més clara.

No hi ha res millor que rendir-se sense explicacions a un Déu que és més gran i millor amant que nosaltres !

Glòria Vendrell i Balaguer
octubre del 2013

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa