La bellesa gratuita




Les flors són belles perquè sí

No solament a la primavera, sinó a qualsevol estació de l’any , podem trobar flors de tota mena : de colors variats, grans ,petitetes i petitíssimes, al mig del camí, al mig de les pedres, amagades entre la molsa, soles o entre altres flors... el que em resulta més impressionant de les flors és que són belles perquè sí. Les podem trobar en els llocs més feréstecs, al mig de la neu, a una caverna fosca... que sé jo! A qualsevol lloc! ... I el cas és que poden arribar a morir sense que ningú hagi parat mai l’atenció en elles. Però malgrat això, elles són belles i no tenen altra funció que la de mostrar la seva bellesa gratuïta.

Així també és l’amor de Déu : bell i gratuït. Sempre a punt, per si algú el reconeix, sempre atent al caminant, per alegrar-li la mirada. Sense esperar ni demanar res a canvi. La bellesa de l’amor de Déu no depèn ni de nosaltres ni de res. Es diferencia, però, de les flors, en que el seu amor gratuït no mor mai. És bell, sempre.

Els dons del Senyor als seus fidels són perpetus. La seva benvolença els farà prosperar sempre.
Sir 11,17

Les meves flors són fruit de glòria i de riquesa.
Sir. 24,17

És que estimes tot el que existeix i no et repugna res del que has creat, ja que no has fet res sense estimar-ho. Què podria subsistir si tu no ho volguessis? Què es podria mantenir si no ho haguessis cridat a l'existència? Tractes amb gran mirament totes les coses, perquè totes són teves, Senyor que estimes la vida.
Sv 11,25-26

L'aliment que els donaves mostrava com n'ets, de dolç, amb els teus fills,
Sv 16,21

El meu estimat ha baixat al seu jardí, als erols de bàlsam, 
per recrear-se entre les flors i per collir-hi lliris. 
Ct 6,2

Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor. Feliç l’home que s’hi refugia.
Salm 34,9

La meva ànima s'ha enamorat de tu, em sosté la teva mà. 
Salm 63,9

Persistiré en el meu amor, no em desdiré de la meva fidelitat; mantindré fermes les promeses, 
no trencaré la meva aliança.
Salm 89, 34-35 

Que n'és, de bo, el Senyor! Perdura eternament el seu amor, és fidel per segles i segles.
Salm 100,5

Però l'amor del Senyor pels seus fidels és de sempre i dura sempre; 
Salm 103,17

Al·leluia! Enaltiu el Senyor: que n'és, de bo! Perdura eternament el seu amor. 
Salm 106,8

El seu amor per nosaltres és immens, la fidelitat del Senyor durarà sempre. Al·leluia! 
Salm 117,2

És gran, Senyor, la teva tendresa;
Salm 119,156 a.

Déu continua essent fidel, encara que tots els homes siguin infidels,
Rom 3,4

Jesucrist és el mateix ahir i avui i pels segles.
Hb 13,8

L'amor consisteix en això: no som nosaltres qui ens hem avançat a estimar Déu; ell ens ha estimat primer 
I Jn 4,10

Fixeu-vos com creixen les flors del camp: no treballen ni filen, però us asseguro que ni Salomó, amb tota la seva magnificència, no anava vestit com cap d'elles.
Mt 6,28-29

Déu ha estimat tant el món que ha donat el seu Fill únic perquè no es perdi cap dels qui creuen en ell, sinó que tinguin vida eterna. 
Jn 3,16

Glòria Vendrell i Balaguer

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa