M'agrada (ordaldisset)


M'agrada notar la seva alegria quan arribo
i adonar-me de com ell ho ha deixat tot a punt:
les fulles del jardí recollides
les gandules endreçades
el pa de pagès
les begudes a la nevera
les caixes de préssecs i el vi



M'agrada anar a la Casa Llarga
i recordar especialment allà la iaia
i mirar i albirar cal Llop en runes
i el pi de l'avi Josep
i l'era , la bassa i el pou...
les eixides cobertes d'herba
la serra, la fonteta, l'ermita de sant Sebastià
i a l'altra banda cal Ravella i l'avenc





M'agrada el Penedès estès com una catifa sota el port
i les puntes de Montserrat suggerents des de les Planes
M'agrada llevar-me amb les gallines cloquejant
que em sorprengui la migdiada a correcuita
i jugar amb els pares a "estrelletes" després de berenar



M'agrada passejar en silenci pels boscos perfumats de sajolida
i fer-ho amb tu
m'agrada contemplar les vinyes pel que són i pel que m'evoquen (que és molt)
sentir el soroll dels matolls que el ventijol sempre belluga
buscar una i una altra vegada les petjades dels meus en el vaivé del temps
veure de lluny l'església parroquial de sant Esteve, testimoni de tants esdeveniments
anar fins dalt a recollir poliol de roca per tot l'any i acostar-me'l per sentir-ne la olor
m'agrada amarar-me del sol quan es pon












M'agrada quan fas d'avi i vens amb mi a buscar cargolets amb l'Abril i el Pau i la Maria
i trobar amb ells el cau de les formigues
i recollir amb ells flors d'angelets que mai arriben a casa perquè sempre se les enduu el vent
m'agrada comptar els avions que el Pau deia abans que portaven el tiet
i que ara diu l'Abril que ens porten l'Aina perquè la coneguem
m'agrada explicar contes de fulles, de pedres i de conills i taurons que van pel cel
m'agrada veure les cuixetes de la Maria, les galtones de l'Abril i el Pauet  feliç









M'agraden els sopars a la fresca quan hi som tots o molts
m'agrada fer-los al jardí perquè ens guarda de la fressa de la nit
endevinar la lluna lluent com una pruna groguenca entre els avets
i ensenyar-la a les nenes al compàs de cançons menudes
i del balanceig suau de l'hamaca del jardí



M'agrada al cap del dia sentir riure els grans mentre els ulls s'acluquen
i mentre faig tendres les ganes que tinc de fer petonets a l'Aina i el Quim

M'agrada... m'agrada molt



Glòria Vendrell i Balaguer
juliol 2017

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa