Passar sense “passar”


 Cada curs que he començat a treballar a un nou institut, abans d’anar-hi, he de consultar google maps, situar el lloc i escollir la millor ruta per arribar-hi des de que el tren em deixa a l’estació pertinent. Tot i així, el primer dia acostumo a equivocar el camí i és per això que torno a mirar, a adonar-me de l’error i a tornar a reprendre el camí el dia següent. 

El segon dia ja va bé o millor, però estic obligada a observar l’entorn, el nom dels carrers i qualsevol detall que em serveixi per desar  el record en la memòria . I d’aquesta manera, solament així, el tercer dia ja va gairebé sol.

El que em sorprèn és que a partir d’aquest moment, ni miro els carrers, ni els seus noms, ni res del que els dos primers dies vaig intentar retenir amb avidesa i sorprenentment arribo a lloc sense problema. Imagino que això té raó de ser per interaccions neuronals d'aquestes que expliquen els neuròlegs, però a mi  que no en sóc de neuròloga, dic que em sorprèn i m'agrada que sigui així, ja que hem acostumat la nostra vida a tantes coses sorprenents que passen  que no les sabem valorar amb tota la seva riquesa.

El meu/nostre cos s'acostuma a unes dinàmiques precises, les fa seves i les incorpora dins el "xip" intern, de manera, que el cos camina en una direcció certa i la ment pot estar a anys llum. No deixa de ser curiós no?... és el que ens passa, és una lliçó de vida, ens sentim perduts a vegades sense saber on hem d'anar i quan cerques i camines, trobes la manera , tot  es fa d'allò més fàcil, molt més del que pensàvem i el que semblava desconegut passa a ser amic.

Potser és per això que quan un dia veus la imatge d'un lloc pel que has passat infinitat de vegades com un autòmata, doncs que la vista clavada en el lloc, et duu records. RECORDAR  vol dir literalment “tornar a PASSAR PEL COR”. Doncs això és el que em va passar  fa uns dies, que remenant fotografies en vaig trobar una d’un carrer de Vallbona d’Anoia per on hi vaig passar cada dia durant  quatre anys.

Passant pel cor la imatge, per un instant es va produir l’encontre entre els hàbits apresos que funcionen independentment i el preciós valor de tantes coses apreses que també anem incorporant a poc a poc.

S’aprenen tantes  coses amb el pas de les coses sense passar d’elles!

Glòria  Vendrell i   Balaguer

Febrer de 2021


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa